ЗДО №2, ЗДО ”Ялинка” №2 м. Жашкова, Жашків
Черкаська область, Уманський район

Група "КРАПЛИНКА"

 

Питель  Катерина Миколаївна,  вихователь різновікової групи педагогічний стаж 32 років, 11 тарифний розряд.

Працює  за напрямком роботи «Виховання дітей на народних традиціях (технологія С.Ф. Русової)». 

- Черниш Світлана Петрівна,вихователь різновікової  групи,педагогічний стаж 20 років.

 молодший спеціаліст, 11 тарифний розряд.

Проблема, над якою працює: «Казка – животворне джерело дитячого мислення» (В.Сухомлинський). 

- Лановенко Світлана Миколаївна, асистент вихователя, різновікової інклюзивної групи, педагогічний стаж 20 років, молодший спеціаліст, 11 тарифний розряд

     

          Виховання – вічна, як світ проблема, відколи існує людство на землі, відтоді змушене воно невпинно дбати про виховання нащадків і продовження свого роду. «Найбільший скарб у кожного народу – його діти!» - так давно, а ніби сьогодні , ці слова сказала відомий педагог Софія Федорівна Русова.

             Відродження нації починається з дитячої колиски, родини, дитячого садка. Душа дитина в період дошкільного віку най чутливіша і най вразливіша, і в цей час найбільше треба плекати її.

              Щоденно до нашого садочка поспішають діти, «маленькі чомусики», які кожен день у своїй групі чекають на щось нове, цікаве та неповторне. Я стараюсь приділяти увагу кожній дитині, щоб малятам було комфортно, свій день вони провели в гарному піднесеному настрої. Адже у повсякденному житті, та на заняттях, під час режимних моментів повинна панувати атмосфера емоційного піднесення. Виховання без радості пізнання, розкриття природи рідного краю, народних звичаїв, традицій, без святковості є сухим, тьмяним і сірим.

               При ознайомленні з народними звичаями та традиціями намагаюся виховати у своїх дошкільнят почуття національної гідності, викликати інтерес до національної культури, прищепити дітям любов та повагу до українських державних та народних символів, оберегів, звичаїв.

        Засвоїти моїм вихованцям народознавчі знання допомагають «мандрівки до українського села» разом із чарівником дідусем «Всезнаєм» і допитливими дітлахами Марійкою та Тарасиком.

           Малюки мандрують за допомогою ігор «Кожній речі своє місце», «Бабусина світлиця» у світ минулого, знайомляться із звичаями українців їх одягом, побутом, обрядами, народною творчістю, іграми тощо Ознайомлюючи дітей з природою рідного краю, місцевістю, де вони живуть виготовила альбом «Рідне місто Жашків». Дітлахи залюбки розглядають парки, вулиці, пам’ятники, видатні місця рідного міста.

        Систематично проводжу цікаві інтегровані заняття та різноманітні прогулянки з використанням художнього слова, дидактичних ігор та веселих рухливих та народних ігор.

       Всім малятам  дуже подобаються різні ігри: дидактичні, рухливі, розвивальні. Адже діти всіх народів мають спільну характерну рису – вроджений потяг до гри, уявити дитинство без гри взагалі не можливо.

- Хочеш бути здоровим, грайся!

- Хочеш бути розумним, грайся!

- Хочеш бути щасливим, грайся!

Стверджує народна мудрість.

         Так, з дітками ми вивчаємо дуже багато різних рухливих ігор, а також народних і разом залюбки в них граються. Улюбленими є : «Хитрий лис»,  «Ведмідь та діти», «Совонька», «Зайчата і лис», У ведмедя у бору», «Гуси», «Дід», «Панас» та багато інших.     Вибирають ведучого у грі діти самостійно, адже знають багато лічилок: «Ворона – каркарона», «Жабка», «Коза», «Вухатий заєць», «Сміливець» та інші.

           Гра – це чарівна скринька, за допомогою якої можна навчити малюка читати та рахувати, а головне мислити, доводити, розуміти і творити, тому я намагаюсь використовувати розвивальні та пізнавальні ігри в кожному занятті, дотримуючись вимог програми «Дитина», адже ці ігри приносять моїм вихованцям радість, успіх і задоволення, бажання проявити себе, самостійність, вчать доводити свій задум до логічного завершення.

          Велику увагу приділяю вивченню усної народної творчості та мовленнєвому розвитку дошкільнят. Із дітками вивчаємо багато прислів’їв про працю, хліб, здоров’я, пори року, книги. Діти ознайомлені із творчістю українських письменників Лесі Українки, Н.Забіли, М.Рильського, Т.Шевченка та інших.

          Під час проведення різноманітних режимних моментів та занять, прогулянок використовую пальчикові ігри від яких діти отримують велику користь, а ще й задоволення: «Два цапки», «Їжачок», «Зайченя», «Котики», «Білочка», «Вовчик», «Сніжок» та інші.

         В своїй роботі з дошкільниками я користуюся порадами та працями видатних педагогів С.Русової, В.Сухомлинського, К.Ушинського.

           Дуже велике місце в роботі з малюками займає казка – це активна естетична творчість, що охоплює всі сфери духовного життя дитини – її розум, почуття, уяву, волю. Без казки неможливо уявити дитинство. С.Русова не тільки розкрила високу мудрість казки, а й показала, що казка – це друг, і вчитель малят, вона допомагає їм краще пізнавати світ, робить їх добрішими, людянішими, викликає бажання у дітей наслідувати позитивні риси характеру, пронести їх через все своє життя.  

                 Казка цінний матеріал для вивчення рідної мови, саме вона допомагає розвивати у дітей словесну творчість. Велику кількість часу приділяю використанню казки в роботі з дітьми. Діти не тільки люблять слухати казки, а й з задоволенням їх складають, беруть активну участь у драматизації казок, настільних та тіньових театрах.

               Я люблю своїх вихованців і бажаю щоб за допомогою моєї скромної участі у їх вихованні вони виросли справжніми людьми.

Сучасні діти ростуть і активно пізнають світ. Особливе місце в житті дитини посідає гра. Саме їй належить головна роль у розвитку дитини, становленні дитячого колективу.

         В групі раннього та молодшого віку гра є провідною діяльністю протягом дня, оскільки вона відповідає психічним та фізичним властивостям малюків.

         Використовуючи гру, як одну з основних форм організації життя дітей, направляю та розвиваю їх спільні інтереси. домагаюся дружності дитячого колективу. В педагогічному процесі гру тісно взаємопов’язую з іншими видами діяльності, перш за все з працею, навчанням на заняттях.

         Заняття з дітьми раннього та молодшого дошкільного віку проводжу у формі гри, тому, що гра сприяє мовній активності малюків. Казкові герої, що приходять в сюрпризних моментах на заняття, спонукають дітей до діалогу, умінню спілкуватися вільно, розкуто. Діткам легше спілкуватися з ведмедиком, зайчиком, лялькою і разом з ними виконувати поставлені завдання.

          Розуміючи дитячий інтерес сприйняття інформації через гру створила ряд ігрових подорожей. Граючись в різні подорожі такі як: «Подорож до бабусі в село», «Подорож до зимового лісу», дітей ознайомлюю в ігровій формі з життям диких та свійських тварин, природою рідного краю, змінами в оточуючому середовищі.

«Подорож до міста здоров’я» ознайомлює з предметами гігієни та навчає їх застосовувати в повсякденному житті.

         Дидактична гра є однією з основних форм навчання малят. В дидактичній грі є всі структурні елементи, характерні для ігрової діяльності дітей: задум, зміст, ігрові дії, правила та результат. Використовуючи в роботі з дітьми дидактичні ігри та ігрові вправи дійшла висновку, що вони підвищують ефективність сприймання дітьми навчального матеріалу, урізноманітнюють їхню навчальну діяльність, вносять в неї елементи цікавості. Для розгортання в групі дидактичних ігор маємо ляльки різних розмірів з комплектами одягу, посуд, меблі, транспорт, м’які іграшки, настільно-друковані ігри, дидактичний матеріал логічно-математичного спрямування, предметні та сюжетні картинки про природу, тварин, життя сім’ї, діяльність людей, предмети домашнього вжитку. Малюки найбільше полюбляють дидактичні ігри «Кольорові пірамідки», «Чий малюк», «Почастуємо ведмедика», «Одягнемо ляльку на прогулянку», «Хто де живе», «Квітка – семи квітка», «Назви яке...».    

             Граючись з дітьми в сюжетно – рольові ігри «Сім’я», «Дитячий садок», «Лікарня» готую дітей до життя в соціумі. Діти постійно проявляють інтерес до цього виду гри. Вони люблять переодягати ляльок, вкладати спати, годувати, возити в колясці. Малята отримують велике задоволення від спільної діяльності з дорослим, як учасником гри. У своїй роботі з найменшими дітками широко використовую пальчикові ігри. Пальчикові ігри та вправи – унікальний засіб для розвитку дрібної моторики рук, а також дитячого мовлення в їх поєднанні. Пальчикові ігри є зручним засобом для вправляння руки дитини, підготовку її до оволодіння технікою письма, розвитку мовлення, та слухової уваги. Улюблені пальчикові ігри дітей нашої групи: «Пальчик, пальчик, де ти був?», «Моя сім’я», «Замок», «Рукавичка», «Дружні малята».

          Особливу увагу звертаю на ознайомлення дітей своєї групи з казками . Це безцінний матеріал за допомогою якого малята пізнають світ, знайомляться з навколишнім, вчинками, подіями. Малята беруть активну участь у відтворенні казок «Колобок», «Курочка ряба» із застосуванням пальчикових вправ: «Квіточка», «Метелик», «Зайчик», «Сонечко», «Ротик», «Колобок», «Дерево». Пальчикові ігри формують доброзичливі взаємини між однолітками в групі а також дорослими та дітьми.  

             Найбільше задоволення дітям приносять ігри – драматизації та театральні ігри: «Сорока – білобока», «Дід та баба», «Колобок», «Ріпка».»Пішла киця по водицю», «Бім бом». Під час проведення цих ігор дітлахи навчаються інтонаційної виразності, передачі характеру різних героїв, розширюють словниковий запас, набираються досвіду вести простий діалог з іншими учасниками  гри, розвивають увагу, уяву, образне мислення.

             Рухливі ігри задовольняють потребу організму дитини в русі, сприяють збагаченню її рухового досвіду. За допомогою рухливих ігор малята закріплюють різноманітні вміння та навички з основних рухів (ходьби, бігу, стрибків, рівноваги), розвивають такі якості як швидкість, спритність, витривалість. Найбільш до вподоби малюкам такі ігри: «Літаки», «Потяг», «Діти в лісі», «Жили у бабусі», «Кіт і миші».

             Гра це не тільки найкращий засіб розвитку, але й чудова можливість спілкуватися з однолітками та дорослими.

        Я, як вихователь прикладаю багато зусиль для того, щоб мої маленькі вихованці росли здоровими, щасливими успішними і приносили радість своїм рідним та користь державі Україна.

Логін: *

Пароль: *