ЗДО №2, ”Ялинка”, Жашків
Жашківський район, Черкаська область

Цикл: «Рідна природа».

 

 

Цикл: «Рідна природа».

 

Тема: «Уроки мислення серед

природи за педагогічною спадщиною Василя Сухомлинського»

 

Тема: «Білокора і вродлива –

віти-коси до землі»

 

 

Вихователь:

Черниш

Світлана Петрівна

 

2018

 

Завдання: розширити та поглибити знання дітей про особливості берези; створити уявлення про це дерево, як символ рідної природи; навчити дітей бачити красу навколо себе, словами та емоціями передавати свій настрій, ставлення до побаченого.

Розвивати спостережливість, зв’язне мовлення; збагачувати словниковий запас дітей; виховувати любов до навколишнього середовища, вчити любити природу рідного краю.

Словник: працелюбна, барвиста, різнокольорова, берізонька, сокорух.

Попередня робота: спостереження за змінами у природі; читання оповідань В. Сухомлинського «Ласкавий вітер та холодний вітрюган», «Золоті стрічки», «Відламана гілка», «Ліс весною», «Зелений луг, квіти, листики».

 

Хід заняття-прогулянки

 

Іде, співає, степи, луки квітом квітчає. Коли це буває? (Весною)

– Чому ви відразу здогадалися, що це весна? (Тому що весна прекрасна, тепла, ясна пора року. З приходом весни оживають луки, поля, сади, ліси. Скрізь чути пташині голоси, їх дзвінкі пісні.)

– З ким порівнюється весна? (З молодою вродливою дівчиною)

– Заплющіть очі і уявіть красу, яка вас оточує, та промовте: «Весна… весна…» Розплющіть очі. Які виникли у вас почуття? (Стало на душі тепло і приємно, настрій веселий, хочеться гратись).

– Давайте пограємо у дидактичну гру «Весна яка?» та підберемо слова ознаки. (Весела, радісна, чарівна, мила, загадкова, красива, пахуча, дзвінка, тепла, добра, працелюбна, чудесна, барвиста, зелена, ясна, усміхнена, різнокольорова).

– Яким стає життя весною? (Воно відновлюється, кипить, просинається)

– Що на вашу думку найбільше любить весна? (Сонечко)

– А що можна сказати про сонечко?

Д/г «Яке сонечко»

(Яскраве, тепле, привітне, лагідне, ніжне, миле, гаряче, пекуче, жовте, ласкаве, щире.)

 

– Що сонечко посилає на землю? (Світило і тепло.)

– А скільки весна має місяців? (Три)

– Як вони називаються? (Березень, квітень, травень)

– Який зараз місяць? (Травень)

– Чому ми його так називаємо? (Стелить всюди трави шовкові; дерева і кущі вже мають листочки.)

– Хто перший відкриває і починає весну? (Березень. Від слова береза.)

Взимку береза спить, а тільки пригріє сонечко вона прокидається, в ній відновлюється сокорух, на поклик і ласку весни розкриває свої бруньки і тому перший місяць весни називають березнем.

– Має квіти зелененькі,

Гнучкі, ніжні віти,

Білу кору, стан тоненький,

Як же вона зветься?

– Як пестливо називають березу? (Берізка, берізонька…)

– Давайте ми з вами підійдемо до берізки, яка росте на території нашого дитячого садочка, та розглянемо її.

 

 

Хто у нашому гайочку носить біленьку сорочку,

У тонесенькі кіски вплітає жовті стрічки,

А панчішки в чорну риску прикрашають її взимку.

В неї листячко, мов слізки, а зовуть її…

 

(Розгляд берізки. Пригадали, яка в неї кора, які гілочки, якої форми листя, пригадали будову дерева.)

– Давайте звернемо увагу на білий стовбур, на ньому є чорні плями, проведемо рукою по корі та відчуємо, яка вона на дотик. (Кора гладенька)

– Пригадаймо, якою була берізка на початку весни? Що з’явилося, коли промінчики сонечка торкнулися до неї? (Маленькі клейкі листочки.)

– А який квіт у берізки? (Березові сережки)

– Так, правильно, сережки – це зібрані дрібні квіти берези. Під час цвітіння вони виділяють багато пилку, який розноситься вітром, бджоли полюбляють відвідувати берези, адже з їх бруньок вони беруть речовини для бджолиного клею – прополісу.

– Пригадайте, до якої групи дерев ми відносимо берізку? Чому? (Декоративне)

– А давайте пригадаємо і скажемо, коли ж берізку називають золотою? (Восени, тому що вона змінює своє зелене вбрання на жовте – золоте.)

– А в яку пору року вона залишиться без листя? Чому? (Роздуми дітей)

 

 

– Пригадайте, яке оповідання та якого автора ми читали про золоту берізку? Так, вірно – В. Сухомлинського «Золоті стрічки». А які ви ще знаєте оповідання та казки про весну цього автора?(«Про вітер ласкавий та холодний вітрюган», «Відламана гілка», «Ліс весною»…)

– Молодці, пригадали. А чому автор нас вчить у своїх оповіданнях та казках? (Любити та оберігати природу, охороняти, примножувати, милуватися нею. Роздуми дітей…)

– Усі дерева треба оберігати, доглядати та не ламати. Отже, давайте ми пригадаємо, які ми маємо красиві слова для нашої берізки. (Білокора, кучерява, плакуча, тендітна береза, віти – шовкові, срібні, зелені сережки.)

 

Дивосвіт, дивосвіт…

Хто придумав оцей світ?

Землю красну, отаку,

У зеленому вінку,

Всі ці квіти, і ліси,

І пташині голоси?

Ліс, і річка, і поля —

Це ж усе — моя земля!

– Красива і неповторна наша рідна земля. Кожного дня, місяця, року вона щедро дарує нам свою любов, красу, достаток. То ж давайте помічати, любити і примножувати природу рідного краю.

А тепер трішки порухаємось та пограємо у рухливу гру «Підбіжи до дерева, яке я назву».Прогулянку-заняття закінчено.

 

Логін: *

Пароль: *