ЗДО №2, ”Ялинка”, Жашків
Жашківський район, Черкаська область

«Як дзвенять сніжинки» за спадщиною Василя Сухомлинського

 

«Як дзвенять сніжинки» за спадщиною Василя Сухомлинського

 

Вихователь:  Черниш Світлана Петрівна

 

 

Інтегроване заняття:

рідна природа, малювання,

ознайомлення з навколишнім.

 

 

«Як дзвенять сніжинки»

за спадщиною Василя Сухомлинського

 

                          Вихователь:

                      Черниш С.П.                                                    

2018                 

 

Мета: Продовжувати вчити дітей розрізняти пори року, характеризувати ознаки зими, називати зимові місяці, закріпити поняття "Зимові явища": відлига, хуртовина, снігопад; загадувати та розгадувати загадки, описувати зимові явища, відповідати на запитання вихователя повними реченнями, виховувати бережне ставлення до природи рідного краю. 

 

Словник: завірюха, снігопад, відлига, хурделиця, метелиця, годівничка.

Попередня робота: досліди із снігом, спостереження за снігом, відлигою, сніжинками; вивчення прислів’їв та віршів про зиму.

 

Хід заняття

 

  •  Дітки, сьогодні ми з вами проведемо незвичайне заняття. Давайте з вами  пригадаємо, яка надворі пора року.
  •  Надворі зима.
  •  Скільки зима має місяців?
  •  Зима має три місяці.
  •  Які їхні назви?
  •  Грудень, січень, лютий.
  •  Який зараз місяць зими?
  •  Зараз місяць лютий, це останній місяць зими.
  •  Давайте ми з вами пригадаємо характерні ознаки зими, що цікавого ви запам’ятали, коли була у нас зима.


Відповіді  дітей та складання речень за символами.

 

Ніжна зірка сніжно-біла


На рукав згори злетіла.

Поки ніс її сюди,

Стала краплею води

                                              (сніжинка)

 

  •  Звідки падають сніжинка?
  •  Сніжинки падають з хмаринки.
  •  Якими словами можна описати рух сніжинок?
  •  Падають, летять, кружляють, танцюють.
  •  Куди падають сніжинки?
  •  На дерева, на ялинку, на дорогу, стежку, машину, дахи будинків, кущі, ставок і т.д.
  •  Тихо-тихо падають сніжинки, лягають на дорогу, дерева, кущі, усе прикрашають своїм білим полотном та укривають ним усе навколо.


Як борошно він білий-білий,

Здається, світ укриє цілий,

Все падає, все нароста,

На села сиплеться й міста,

На гори, на ліси, на ниви –

Пухнастий, легкий, блискотливий,

Лягає майже нам до ніг

Із вати килим? Ні, це… (сніг)

 

    На що схожі сніжинки?

  •  На метеликів, пір’їнки, парашутики, пушинки, білі мухи.
  •  Давайте зараз кожен пригадає та опише сніжинку, яка вона. Пограємо у дидактичну гру «Опиши сніжинку».
  •  Маленька, красива, гарна, зірчаста, ніжна, чудова, біла, срібляста, холодна, кругла і т.д.
  •  Давайте пригадаємо, що трапляється із сніжинками, коли надворі мороз?
  •  У сильний мороз під ногами рипить сніг, то ламаються промінці сніжинок, тому ми чуємо такий звук.
  •  Давайте відтворимо звуки, які ми чуємо, коли надворі сильний мороз.
  •  Рип-рип, рип-рип, рип-рип…
  •  Чим сильніший мороз, тим гучніше ми чуємо такі звуки.
  •  

      А давайте, дітки, пригадайте мені, будь ласка, коли надворі трішки потеплішало, як називається таке явище?

  •  Таке явище називається відлига.
  •  У відлигу можна зі снігу ліпити бабу снігову та грати в сніжки, ніг добре ліпиться і не розсипається.

       А коли надворі сильний вітер зі снігом, він підіймає сухий, пухкий сніг із землі і переносить його з місця на місце. Це явище називається хуртовиною.


         Давайте пригадаємо як ще називають таке явище.

  •  Хурдига, пурга, заметіль, хурделиця,завірюха
    •  Молодці, пригадали!

    

А коли надворі сильний сніг падає?

  •  Це снігопад.

 

«Випав сніг»

 

         М. Познанська

Ой, у лісі лист зів’яв!

Білий сніг у лісі впав –

На дубочки молоденькі,

На ялинки зелененькі.

Біло-біло в лісі стало

Так багато, снігу впало!

     

    А зараз уважно послухайте, я вам прочитаю оповідання Василя Сухомлинського «Як дзвенять сніжинки».

 

Вихователь читає оповідання.


         Запитання:

  •  Що сталося із сніговим килимом? Чому?
  •  Звідки з’явилася чорна хмара?
  •  Як вона поводилася?
  •  Як поводились сніжинки?
  •  Якими ви їх собі уявляєте?
  •  Звідки з’являється дзвін? Чому?
  •  Чи спостерігали ви коли-небудь таке явище?


     Сподобалось вам оповідання? А зараз ми з вами намалюємо сніжинки, якими ви їх собі уявляєте.

 

Діти малюють сніжинки.

 

Логін: *

Пароль: *