ЗДО №2, ”Ялинка”, Жашків
Жашківський район, Черкаська область

"ПРАЦЮЄМО З ДІТЬМИ В УМОВАХ РІЗНОВІКОВОЇ ГРУПИ"

           

        Педагогічні  працівники  нашого дитсадка  працюють в різновікових групах і виходячи з свого професійного досвіду акцентують увагу на створенні   такого мікроклімату в групі для дошкільнят, який сприятиме  зацікавленості і взаємоповаги, бажанні спілкуватися не тільки з однолітками, а і з дітьми іншого віку.  

     Це можливо тільки за умов організації цікавої та змістовної діяльності з врахуванням  вікових особливостей, індивідуальних інтересів і захоплень кожної дитини. В умовах різновікової групи для старших дітей спілкування з молодшими є своєрідною «школою» гуманізму, в якій вони вчаться турботливому ставленню і любові до інших людей, проявляють увагу до молодших – надають їм допомогу, організовують для них ігри, розваги. У молодших дітей з’являється можливість звернутися по допомогу не тільки до вихователя, а й до старшої дитини, проявити до неї довіру, чомусь навчитися у них.

        Завдяки  спільній діяльності молодших дітей із старшими дошкільниками  і постійному прикладу активного більш розвиненого мовлення, в малят розширюються функції мови, вони легко засвоюють навички спілкування, постійно поповнюють свій словниковий запас, засвоюють словесні звороти і форми мовлення.

     Вихователь повинен пам’ятати, що малята краще сприймають розмову, безпосередньо звернену до кожного з них. Тому протягом дня необхідно широко використовувати індивідуальне спілкування, в першу чергу, з дітьми молодшої підгрупи.

      Протягом  дня  необхідно  створювати ситуації, які формують моральні звички, під час одягання та роздягання, вкладання спати і після сну, на прогулянках, заняттях і самостійних іграх. 

      Позитивному  спілкуванню  допоможе  організація  різноманітних  спільних  розваг. Доцільно організовувати  розваги  для  молодших  ігри  з мильними  бульбашками  і  сонячними  зайчиками.

   Дуже  цікаве  спілкування  між дітьми  сприяє  проведення днів народження. Бажано, щоб вони організовувались разом з батьками іменинника. Цікаві розваги перетворюють цей день на справжнє  свято.

     При організації  ігрової діяльності  необхідно давати можливість  старшим  дітям   гратись з ровесниками, тому що, постійні ігри з молодшими дошкільниками можуть небажано вплинути на розвиток старших, призвести до обмеження їх інтересів, збіднення сюжетів ігор.

   Організовуючи  спілкування  дітей  у не складних трудових  діях, особливу увагу треба приділяти ситуаціям, коли праця дітям стає посильною і корисною для інших (чергування, трудові доручення, ремонт книжок, іграшок).  Для  самообслуговування, прибирання іграшок чи шафок для одягу доцільно об’єднувати маленьких дітей з більш старшими, враховуючи їх організованість, охайність, сформованість у них трудових навичок.

       Недопустимо  перекладати  на старших дітей обов’язки дорослих: вони залучаються для допомоги  тільки з виховною метою. 

     Успішність навчання, проведення занять у різновіковій групі залежить від чітко продуманої структури і належної організації дітей. Вихователь різновікової групи повинен добре знати програму всіх вікових груп і доцільно поєднувати  різний програмовий матеріал протягом одного заняття, продумати чим будуть займатися діти кожної підгрупи. Не можна допускати, щоб якийсь час діти сиділи без діла, очікуючи, поки дорослий скаже їм що робити.  Слід поєднувати такі заняття, в яких одна з підгруп має можливість працювати самостійно, не заважаючи іншим дітям. Найкраще поєднувати  заняття з мовленнєвого спілкування  образотворчим мистецтвом.

     Для розвитку  спілкування  дітей  велике  значення  мають прогулянки, під час яких створюються  сприятливі умови для виникнення  розмов між дітьми. На відкритому повітрі діти частіше спілкуються з іншими дошкільниками, а в приміщенні з дорослими. Одержувані на прогулянці враження активізують мову дітей, їх допитливість. Спілкування  сприяє  зближенню дітей, засвоєнню ввічливих форм мовлення (прохання, подяка і т.д.)

       Варто мати на увазі, що характер  спілкування  дітей у великій мірі залежить скільки дітей у сім’ї, чи вона одна. Якщо в родині є декілька дітей і між ними складаються позитивні взаємини, спостерігається більш легке встановлення дружніх стосунків і контактів у дитячому садку. Діти охоче граються та спілкуються з однолітками та меншими дошкільниками, ростуть ласкавими та турботливими дітьми.

 

 

Логін: *

Пароль: *